2013. október 4., péntek

TÖLTÖTT PAPRIKA

töltött paprika 2016.

Délelőtt a szüleimnél voltam Mónosbélben. Anyukám még most is paradicsomlét készített. Leszedte a paradicsomokat még zölden, és most amikor beérnek még mindig csinál belőle lecsót vagy jó sűrű paradicsomlét.
Még mindig maradt elég sok zöld paradicsom, hát nem tudom mi lesz vele, beérnek-e??

Úgy gondoltam, hogy  készítek töltött paprikát, ha már itt van a friss paradicsomlé.
Volt itthon 6 db paprikám, azt megtöltöttem.
A többi tölteléket megcsináltam gombócnak, és így főztem meg.

piroskonyha 2013.

Hozzávalók:

70 dkg darált sertéshús
1,5 dl rizs
2 közepes fej vöröshagyma
olaj
3 nagy cikk fokhagyma 
2 lapos tk. só
őrölt bors ízlés szerint
füszerpaprika ízlés szerint

6 db paprika
kb. 1.3 liter paradicsomlé
3 lapos ek. kristálycukor
1-2 dkg liszt


A vöröshagymát felkockáztam és olajban megpirítottam.
A húst ledaráltam a fokhagymával együtt.
A rizst megmostam.
Összekevertem a hozzávalókat.

A paprikát megmostam, kicsumáztam és megtöltöttem a töltelékkel.
Egy nagyobb átmérőjű lábasba raktam a töltött paprikákat és a húsgombócokat.
Felöntöttem a paradicsomlével. Annyi vizet tettem még rá amennyivel az üvegeket kiöblítettem.

Amikor már láttam, hogy jó lesz akkor rászórtam a cukrot majd lisztszórással besűrítettem.
Nagyon kevés lisztet tettem rá, mert anyukám olyan sűrűre csinálja a paradicsomlét, hogy nem sok sűrítésre volt szükség.
piroskonyha 2013.

Lekapcsoltam alatta a gázt, és hagytam még párolódni a fedő alatt.

Nagyon finom lett, imádjuk mindnyájan a családban.

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!

Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése